Koh Chang, Pattaya, Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu Koh Chang, Pattaya, Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu

Koh Chang, Pattaya, Ayutthaya

Door: michelleheeringa

Blijf op de hoogte en volg Michelle

05 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Na een maand bij Moken Beach Bar op Koh Phi Phi te hebben gewerkt (wat een ervaring!) ga ik terug naar Bangkok om Michel op te halen. Holiday!

We gaan richting de oostkust van Thailand, naar het eiland Koh Chang. Op Lonely beach hangt een heerlijk sfeertje. Het is niet te druk, de locals zijn vriendelijk en de prijzen zijn okey. Als het 1e bungalow resortje waar we aankomen vol zit wordt er zelfs een slaapplek bovenop houten huisje (soort van vlonder) aangeboden voor 50 bath. How sweet?! Kah phun mak kha, maar we kijken even verder (een douche zou toch wel lekker zijn). In het volgende bungalowtje ben ik helemaal enthousiast. Het heeft ruimte en warm water voor 250 bath per nacht! Als ik naar Michel zijn gezicht kijk krijg ik de slappe lach. Wat voor mij nu al ‘luxe’ is geworden, is voor hem even slikken. Uiteindelijk zijn we nog 2x verkast naar andere bungalowtjes. Tja, je moet het spannend houden toch ;)

Spannend was ook zeker de jungletocht die we hebben gemaakt. Samen met onze privegids, Noe, hebben we in 4 uur de top van een berg bereikt. Als beloning kregen we een lunch met het mooiste uitzicht ooit (en een roofvogel die boven ons in de lucht rondzweef). Als het even stil is vraagt Noe aan Michel: “Are you a hiphop man?”. Gevolg is dat we daar bovenop die berg naar DR. Dre en Eminem hebben geluisterd. Ik wilde er bijna bij gaan dansen maar het was me iets te hoog ;)

Hoogtepunt van het eiland was tattoo Danny. Michel had het idee al in zijn hoofd om een ‘sleeve’ op zijn arm te nemen. Danny is gaan tekenen en kwam met een super design. Het ontwerp hangt nu (als enigste) aan de heilige kant van de muur in de shop, tussen alle Buddha’s in. Heel cool. Ik werd verliefd op de Buddha die in Michel zijn tattoo verwerkt zit en draag hem nu zelf ook altijd bij me. Hoe mooi is dat?!

Okey, paradijs of niet, we hebben zin in iets levendigs, dus gaan richting Pattaya. Iedereen weet waar Pattaya bekend om staat, maar we willen het toch met eigen ogen zien. Nou, onze ogen hebben wijd open gestaan, want het is toch wel iets anders als je er middenin zit. We voelden ons allebei soms een beetje opgelaten (er staan gewoon 20 meisjes op een rij te wachten voor een massagesalon om uitgekozen te worden door een toerist). Wat Pattaya speciaal voor me maakt is dat we daar hebben gedoken. Wow, wow, wow. Ik ben om…

Onze laatste bestemming werd Ayuthhaya, een plaatsje boven Bangkok, bekend om haar mooie tempels en ruïnes. Grappigste hiervan gebeurde tijdens het reizen. We kwamen op een groot busstation in Bangkok terecht. We moesten iemand volgen naar een mini van. De chauffeur was heel druk, toeterde naar iedereen langs de weg (hij wilde zijn busje vol krijgen) en schreeuwde vanuit het raam dat we naar Ayuthhaya gingen. Zijn ogen gingen als een gek heen en weer en ook zijn mondhoeken gingen tekeer. In NL zul je niet meemaken dat chauffeurs gewoon aan het bellen zijn of keihard meezingen met de muziek. Deze chauffeur had zeker iets gebruikt en in NL zou ik uitgestapt zijn. Hier laat ik het over me heenkomen en krijg weer de slappe lach.

Right now zit ik op het vliegveld van Bangkok en vlieg ik over een uurtje naar Bali. Ik herinner me nog goed dat ik vorig jaar mijn laatste avond met Kevin in Koh San Road doorbracht en dat we voor de 7eleven bij Koh San Palace zaten. Ik vloog terug naar A’dam, hij vloog door naar Bali. Bali Baby! Nu ga ik zelf en eens even kijken of het echt zo mooi is als opa en Gerda zeggen.
x

  • 06 Oktober 2011 - 14:46

    Michel:

    hey skatie ja dat was het avontuur van ons in thailand. wat hebben we toch een leuke tijd gehad daar. en wat heb jij er een leuk verhaal van gemaakt. wat een hoogte punten he jungle duiken tattoo het begind alweer te kriebelen als ik er aan terug denk. maar jij bent nu lekker in bali en gaat daar vast ook een heele mooie tijd meemaken samen met anna. ik spreek je snel weer een keer dikke kus x

  • 06 Oktober 2011 - 15:15

    Andres:

    pfff, ik ben stik en stikjaloers!!!! wat een mooie ervaringen he!!
    gelukkig heb ik net een zoontje waar het vreselijk goed mee gaat nu, anders was ik nog jaloerseder :)
    veel plezier griet, suck it in that wonderfull life of experience.
    gr andres

  • 06 Oktober 2011 - 18:34

    Sina:

    Weer een leuk verhaal michelle
    blijf je volgen hoor maar zie nog geen fotos er op staan... dikke kussssss sina

  • 15 Oktober 2011 - 09:41

    Simone:

    He Miesie skattie,

    In gedachte ben ik bij je. Echt waar. Je zou echt een boek moeten schrijven!!!!
    Ik vond het laatst zo te gek om met je te praten, het was net even alsof je heel dicht bij me was.
    Schat geniet, geniet, geniet.
    I love you en miss you.
    XXXXXXXXXX en een heleboel knuffels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Michelle goes south east Azie

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Bijna....

16 April 2012

The Komodo Trip

01 April 2012

Get wet in Amed

24 Februari 2012

Some nature, some culture and some Adventure

22 December 2011

Gila Sekali
Michelle

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 23931

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 01 Augustus 2027

Dive Deep and Fligh High

10 Oktober 2012 - 10 April 2013

Caribien Aribaa Aribaaaaaa

23 Mei 2011 - 30 November -0001

Michelle goes south east Azie

Landen bezocht: