Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu

Phi Phi

Door: michelleheeringa

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Al voordat ik mijn weg uit Don Det ging regelen en boeken had ik er geen zin in (ik wilde simpelweg niet weg, en hoe, wie, wat, waar wist ik ook niet)..
Na 2 keer savonds op internet te hebben gezeten, boekte ik de nachttrein naar Bangkok. Mijn vlucht naar Phuket voor 11 augustus stond al vast.

Als ik de volgende avond langs het boekingsbureautje loop (met die man die elke dag vraagt: what you doing today? in de hoop iets te kunnen verkopen), heeft hij me iets te zeggen. "I have something to tell you". " Problem with your train". Ik schiet in de lach. " I stay here!".

Door de regen (en het is waar, Don Det was completely floaded toen ik wegging) gaat mijn trein niet. De man kon me voor een goede prijs laten vliegen dus ik hapte.

Ik vertrok dinsdag (i.p.v. maandag, 1 dagje langer joehoeee) van Don Det naar Pakse, via Ubon naar Bangkok.

Bangkok was onverwachts leuk. Ik verbleef in Rambudri en kwam verschillende mensen opnieuw tegen. Ik deed wat inkopen en trakteerde mezelf op een gezichtsbehandeling voor 200 bath. Prima!

Bangkok, 04 AM. Boem Boem (geklopt op m'n deur) " Miss, wake up pleasse".

Das waar ook, k had de receptie gevraagd me wakker te schudden!! Ik zou om 07:50 uur vliegen. Om 05:00 uur ging ik met een busje vol backpackers richting vliegveld. Het meisje naast me had in 5 maanden Australie, Nieuw Zeeland en Azie gedaan en stopte niet met praten toen ik had gevraagd waar ze heenvloog. Ik zou +- een uurtje verveeltijd hebben op het vliegveld, zij 3. Dus liepen we samen onze verveeltijd uit. Het was +- 06:10 uur toen ik mijn bagage had gedropt. Boarding time was 07:10 uur. Het meisje en ik liepen wat rond, op zoek naar een betaalbaar ontbijtstekkie. Ze liet trots, en oprecht, haar paspoort vol visa zien. Ik herinner me dat ze me op een gegeven moment vertelde quarter 7 was.

We zaten nog even na, rekenden af en namen afscheid. Ik liep rustig naar de douane. Shit, er stond een dikke rij. Na 10 minuten (en 2 stappen voorruit) vroeg ik het meisje voor me hoe laat het was. 7.35 uur. Waaaat! M'n vlucht was over 15 minuten. Lichtelijk in paniek las ik op de air asia-bon-om-het-vliegtuig-te-betreden ' gate close 30 minutes before flight'. Great!

Ik vroeg het meisje, van de tijd, of ik voor mocht dringen en ook de andere vrouwen in de rij lieten mij voor. De douane zei: " Miss, you in the wrong line, you go with national flight, so go straight and then to the right'. Tuurlijk. Thanks.
Ik rende door het vliegveld. Uit m'n kleine tas vielen m'n lipgloss, een pen en.... (ik hoop dat dat het was). Iemand wilde m'n spullen oprapen, maar ik rende verder. Ik zal al voor me hoe mijn backpack zonder mij in Phuket aankwam en ik een nieuwe vlucht moest boeken.

Een werknemer schoot me aan: "where you ho miss?" I go to Phuket, can yo help me? Hij keek op m'n ticket en zei: " o, i think you to late miss", waarop ik reageerde met: Noooo...
" Why you say no miss, why you say no miss?" Shit, ik had hem denk ik beledigd. Ik liet dit maar even voor wat het was en rende regelrecht de goede rij in. Roltrap naar beneden, gate B4 (weet ik uit m'n hoofd) en zo snel als ik kon over de bewegende paden (weet je wel, die stukken vloer die je vooruit bewegen zonder iets te doen en eindigen met remind your step) heen. Zo'n 20 meter voor de gate zei iemand tegen me: "Relax".
"Plain still here". En ze had gelijk. Ik liep als laatste passagier het vliegtuig in. M'n plek was al bezet, maar ik kreeg een 'window seat' toegewezen ;)
M'n tas ging regelrecht in het bagagevak boven de stoelen. Ik had geen ipod, geen boek, geeneens kauwgom, maar ik had het gehaald en zat me tijdens de vlucht met een big smile af te vragen of het meisje soms ' quarter past 7' gezegd had...




  • 16 Augustus 2011 - 15:09

    PAPS:

    GRRRR....

  • 19 Augustus 2011 - 11:04

    PAPS:

    WHAHHAA....SCHITTEREND GESCHREVEN MIRANTIE....EN NU MAAR HOPEN DAT HET GEEN BELANGRIJKE SPULLEN ZIJN DIE MISSCHIEN NOG OP DE VLOER LAGEN...ALHOEWEL....NU SNAP IK DAT JOUW MANNETJE EEN BOODSCHAPPENLIJSTJE VAN JE KREEG WAT HIJ ALLEMAAAAAL MEE MOET NEMEN....HAVE A NICE TIME DEAR...LOVE YOU 4EVER....XXX...

  • 20 Augustus 2011 - 10:21

    Opa En Gerda:

    hey mies ,
    wat weer een avontuur he en dat we zo mee mogen genieten van jou belevenissen .Het schiet al lekker op dat Michel komt .Jij zal er ook wel naar uitkijken net zoals hij .
    Maar de 4weekjes zijn zo voorbij als je het zo naar de zin heb .Zo heb je nu een Job in een bar ook gezellig he .
    Well Michelle have alot of fun take care .Lots of love hugs and kissis from
    Opa en Gerda

  • 23 Augustus 2011 - 06:15

    Wim Van Erp:

    hier is hij dan. eindelijk,het gaat goed met je en wat een avontuur.geniet er maar van ,mooie verhalen.
    veel succes tot de volgende keer.
    wim

  • 23 Augustus 2011 - 09:15

    Sina:

    hoi lieve michelle jeee meis wat maak jii leuke en spannende dingen mee wat een avontuur allemaal wat ik lees..
    heb ook wat te vertellen ben oma geworden van een prachtige kleinzoon luca ben zo trots en gelukkig is alles goed gegegaan.. nou wijvie geniet er maar lekker van en voorzichtig he dikke kussssss sina.

  • 23 Augustus 2011 - 20:17

    Mama En Francis :

    Goh, wat een leuk verhaal Michelle en gelukkig maar dat het goed is afgelopen :).

    Wat een leuke mensen kom je toch tegen onderweg en tijdens je reis, super lekker van genieten!!

    Wij zijn druk bezig met de keuken en de kelder, hele plafon in de keuken is eruit en de keuken is een puinhoop.

    Sina, gefeliciteerd :)

  • 24 Augustus 2011 - 07:47

    Simone:

    Schatjeeeeeeee hahahahahaha. Wat een stress!!!!!! Niet normaal.
    Vind het wel echt iets voor jou hahahaha. Ik kwam je vader nog tegen. Even gezellig met hem staan kletsen.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Geen bijzondere dingen gebeurd. Ik hoop dat je het naar je zin Phuket. Lieve schat ik schrijf je snel weer.
    LOVE YOU!!!!!!! Hele dikke kus en knuffel.

  • 29 Augustus 2011 - 09:42

    Rowie:

    Nog 1 week te gaan!!!! & Mies komt Jouw opzoeken!!!!! Hij kijkt er zoo naar uit!!! Eindelijk weer lekker saampjes zijn!! Dat word GENIETEN!
    Fijn je van de week gesproken te hebben Moppetopper!

    LOVE U !!!!!


  • 31 Augustus 2011 - 21:07

    Michel:

    hey liefie.
    nou t is allemaal wat zeg.
    der komt wel wat op je pad elke keer.
    eerst die brug die instort, en nu die regen waardoor je trein niet gaat.
    rennen voor je vliegtuig en je lipclos verliesen, maarja beter dat verliesen
    dan je vliegtuig missen.
    maar het houd het wel spanend zo. en nu ben je weer lekker aan het genieten op phi phi.
    ga zo door schatje.
    zie je snel love you

  • 01 September 2011 - 08:22

    Yvonne:

    Hoi,

    Wat een verhalen!!
    echt iets voor jou he bijna je vliegtuig missen.....maar gelukkig was je optijd :-)

    je geniet volop en doet een hoop ervaring en mensenkennis op zo te lezen, heerlijk!

    ik heb een vraagje namens Ellen voor het personeelsblad; je zou haar nog een stukje mailen over je reis. Wil je dat nog doen?
    ellenadriaanse@welzijnvelsen.nl

    geniet nog maar van de zon, mensen en ervaringen,

    Yvonne

  • 01 September 2011 - 13:29

    Hans Akkerman:

    Michelle......Michelle... Waar ben je?

  • 02 September 2011 - 09:16

    Marja Uit Spanje:

    hoi michelle wat een leuke verhalen zeg wat maak je een hoop mee leuk hoor voor je geniet er maar van
    ga je verder volgen erg leuk deze site gr vanuit spanje van bas en mar

  • 09 September 2011 - 20:23

    Nanda:

    he, michelle, ik hoorde van siena dat het makkelijk was om je te berieiken, dus eindelijk heb ik je te pakken. we kijken en horen steeds iets over je, je zit nog zo dicht bij ons en wij genieten mee van je ervaringen en verhalen en reizen zo meer all over de world. Liefs van ons allemaal en heel veel plezier . Volgens mij is michel ernu, dus toppie, lieve groet, kees en nanda

  • 10 September 2011 - 08:14

    Minke:

    He Michelle, wat kun jij heerlijk schrijven zeg! Ik zit vast op je te wachten in de dwars met je andere collega's, Silvia has left the building... maar alles komt goed! ( hoop ik:) Ik heb de afgelopen week voorh et eerst beleeft in de Dwars en a.s woensdag afscheidsfeestje van de Koe... De hele week heb ik genoten van die bijenkorf en is het een workshop...gedoe, cursusbureau of een 'special' haha leuke types daar... Kortom erg naar mijn zin en heel druk. Jij nog heel veel reisplezier zo te zien gaat dat prima.

  • 25 December 2011 - 20:51

    Wim En Yvonne:

    wij wensen je een vrolijk kerstfeest toe en een gezond en gelukkig 2012 toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Michelle goes south east Azie

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Bijna....

16 April 2012

The Komodo Trip

01 April 2012

Get wet in Amed

24 Februari 2012

Some nature, some culture and some Adventure

22 December 2011

Gila Sekali
Michelle

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 23925

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 01 Augustus 2027

Dive Deep and Fligh High

10 Oktober 2012 - 10 April 2013

Caribien Aribaa Aribaaaaaa

23 Mei 2011 - 30 November -0001

Michelle goes south east Azie

Landen bezocht: