The Sweet escape - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu The Sweet escape - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu

The Sweet escape

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 Oktober 2012 | Curaçao, Curaçao

Beste beheerders van Telamonstraat 43,

Wij willen hier geen nacht meer langer blijven. Mocht jullie Bouwe Beheer uitleg verschuldig zijn, zullen we jullie middels dit afscheid een klein beetje op weg helpen.

Wij, Jenny en Michelle, komen op 10-10 aan op Curaçao. Omdat wij promotiemateriaal voor de filmproductie Tula mee brengen vanuit NL, worden wij door Taco opgehaald. Hij vertelt ons over nationale rustdag. Vermoeid van de reis trekken wij onze kamer, studio S2 in. Er hangt nog geen velletje wc papier, de winkels en kantoor zijn gesloten. Fijn.

Dat de studio de schoonmaakprijs niet wint, okey, maar dat het niet leefbaar is, accepteren wij niet!

1. Taco beloofd ons een ander matras
2. De studio zou schoon verhuurt worden. Bij intrek lag er een dode kakkerlak onder de gootsteen. De geur in de kamer kan moeilijk omschreven worden, laten we het erop houden, geen prettige reukervaring
3. Het water bij de gootsteen loopt niet weg
4. Het serviesgoed waar wij 100 gulden voor hebben betaald (om te lenen) is een bijeengeraapt zooitje. Het roest staat in het bestek en de bekers van wet & wild party’s lekken.
5. Gevaarlijk spel bij de elektrische kookplaat. Snoer is te kort om gebruik van te maken, mits je alleen het achterste pit gebruikt, zodat de gehele plaat niet omvalt.
6. Vergelijk dit krot eens met Studio 1 en bedenkt dat dezelfde prijs betaalt wordt.

Na ons gesprek met Taco (dag 5) is hij wel bereid wat punten te verbeteren. Breken toch onze klompen dat diezelfde dag de verbetering zomaar, zonder toestemming, in onze kamer zijn geplaatst. Hoe bedoel je inbraak op privacy? En denk je ons tevreden te kunnen stellen met een ander stinkend matras, uit kamer 5 gehaald? ’T Was toch een kleine moeite om naar de winkel te rijden, Taco?

Mazzelaars! Dat we toch een borg en administratiekosten aan jullie hebben betaalt. Naar onze mening nog teveel voor die 6 nachten, maar goed, hebben we weer een avontuur voor gehad…

Ayooooo!!

Xxx Jenny en Michelle

En zo vertekken we, 20:00 uur savonds, richting een veilige, schone, leefbare kamer. Briefje en sleutels op het bed neergelegd  Jenny wenst dat we een polaroid camera hadden zodat we nog een foto met gekke bek erbij hadden kunnen doen. Hard gelach voor hen. Wij nu eerst langs de 41 studenten komen met onze koffers. De meesten gaven ons groot gelijk. Matrassen werden nog uit onze kamer gehaald en potjes chocopasta en jam uitgedeeld. De stagiaire en tevens bewoner van het complex meldde nog even dat ze het al zo vreemd vond dat Bouwe Beheer 2 personen in een 1 persoons studio liet verblijven. Dat ging in tweestrijd met het beleid.

Tweestrijd. Wij kennen het nu als geen ander! Plan ‘g’ om vanaf nu slechts positief te zijn, na een goede nacht geslapen te hebben, onze ticket om te boeken en dan toch nog wat cultuur te snuiven loopt weer over in plan ‘h’.
En hoe dit plan eruit ziet…. God knows only ;)
KLM voert ook nieuw beleid, waardoor we het ticket niet om kunnen boeken…..

Velen opties, velen gedachten, velen mensen met lieve adviezen en vooral veel slap gelach hier!

• 17 Oktober 2012 - 22:27

Mama En Francis:

Ga lekker op 50 kilometer afstand samen naar Venezuela en er werken ogen ga naar Florida en daar werken. Dan hebben jullie toch nog samen vakantie gehad en geld verdient :). Xxx

• 18 Oktober 2012 - 07:32

Lily:

juist besluit meiden!
    probeer er nog iets van te maken en anders gewoon maar even vacantie vieren, drol doorslikken, even vallen en weer opstaan! succes! xx

• 18 Oktober 2012 - 15:08

Michelle :

If i could escape... i know i've been a real bad girl!!!!
    If I could escape,
    and recreate a place that's my own world
    and I could be your favourite girl,
    Perfectly together
    Tell me boy now wouldn't that be sweet?
    If I could be sweet, I know I've been a real bad girl
    I didn't mean for you to get hurt
    We can make it better,
    And tell me boy now wouldn't that be sweet?

• 18 Oktober 2012 - 17:37

Paula:

hoi Lieve michelle,

Hopelijk blijft t hierbij , ff slikken en gewoon weer doorgaan !

maak er wat moois van, veel liefs van mij xxx

• 18 Oktober 2012 - 17:57

Ron Van Rhee:

Jeee Michelle,
    Wat een domper op je reis waar je zo naar uitgekeken hebt.
    Je verhaal gelezen groot gelijk dat je vertrek, maar geef de moed niet op.
    Denk maar aan Indonesie en Thailand dat je daar bent wordt je vanzelf een stuk vrolijker.

Nou succes en hou je tai malati.

MvG
    Ron.

• 19 Oktober 2012 - 10:57

Michelle:

Hey lieve Mies,

Wat een toestand weer zeg maar ja ook dat tref je soms.waarschijnlijk zitten jullie er nu wel een stuk beter bij.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag meissie.Wij hopn dat je er een leuke dag van kunt mAKEN .In ieder geval heb je mooi weer en je vriendin bij je.
    Hele dikke kus vasn ons allen,Nour,Yas,Ous en michelle

• 21 Oktober 2012 - 14:05

Minke:

Tja da's nou precies wat klopt met al die vooroordelen... dus dat wordt nog hard werken om ons ervan te overtuigen dat dit slechts een eenmalige pech moment was. Dat hoop ik echter wel. Echt wel dus .... Go for it. Veel liefs vanuit een vette griep herfstvakantie.... ( oersaai want kids ziek...) Dikke knuffels Minke

• 01 November 2012 - 15:21

Joke:

Hoi Michelle,

Wat een gedoe........

Ik hoorde maandag (bij de dwarsligger) dat het niet zo geweldig gaat in dat rovershol daar.....

Wens jullie het allerbeste en en er komen mooiere tijden....
    Liefs,
    Joke (van Engels plus)

• 06 November 2012 - 17:07

Nanda Ramakers:

Hallo Michelle,wat jammer dat het erg tegenviel. Maar een nieuwe start kan natuurlijk altijd weer, dus zing, huil en bewonder!!! Onze Ramsey heeft er altijd over gezongen, dus take your time!!!

Misschien dan toch maar weer een reisje gaan organiseren voor alle vrouwen van istanboel!!!!

Liefs nanda