Gila Sekali - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu Gila Sekali - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Michelle Heeringa - WaarBenJij.nu

Gila Sekali

Door: michelleheeringa

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 December 2011 | Indonesië, Gili

Let op! Als er ooit bij je ingebroken wordt in Indonesie kan het volgende je overkomen:

Nietsvermoedend ga ik vrijdag avond naar Rudy's party. Met onweer, donder en bliksem loop ik samen met me vriendin terug naar huis. Geen elektriciteit te bekennen, geen licht in huis dus we duiken meteen het bed in. De volgende ochtend zie ik dat mijn laptop weg is. Sh*t, m'n tas is ook opengebroken. Geld weg, camera weg, i-pod weg. Samen fietsen we naar security iland, maar het hele team is voor een training in Lombok. Er wordt me verteld over 2 dagen terug te komen. Okey, tis niet anders....

Twee dagen later is er nog steeds niemand van het security team te bekennen. We bezoeken het hoofd van het eiland, die er een politieman bij haalt. Hij wilt het huis onderzoeken dus we fietsen samen naar het huis (m'n vriendin bij hem achterop). Onderweg noemt hij voor het eerst dat hij dronken is. Okey. Tja, dat kan.... We maken een pitstop bij een local tentje want ik heb geen gas meer in huis en wil hem een koffie kunnen aanbieden, dus heb me termoskan bij me en bestel heet water. Ondertussen voegt een vriend van hem zich bij ons toe (hij stelt zich voor als politie man 2, maar dit blijkt niet waar te zijn). Samen checken ze het huis. Als ik in de keuken sta vraagt politieman 1 me: " Are you sure your laptop is gone?" " Are you sure you don't work here?" " You are an dive instructeur arent you?"

Dan loop hij naar buiten en geeft over op m'n veranda. Politieman 2 ligt al te slapen. Mijn vriendin Isabelle is zo slim om een kat op haar schoot te nemen en stiekem, vanachter de staart van de kat een filmpje met haar telefoon te maken.

Hilarisch, we hebben er best wel lol om, maar nu liggen ze hier allebei languit te knorren en wij willen hier niet blijven. Okey, we laten ze maar liggen. Ik slaap bij Isabelle.

De volgende dag 7 uur sta ik weer bij de security office want politieman 1 vertelde me dat ik hier een rapport op kan stellen (aangifte kan doen). Dit blijft niet zo te zijn, ik moet in Lombok wezen. Daar gaan we, in de boot, bloedhete dag, op naar Lombok. De taxi in Lombok wilt 15 euro hebben voor een 3 minuut durende rit (weten wij veel hoe ver het politieburo vanaf de haven is?!). Ik krijg hem zover om 3 euro te betalen en hij komt ons nog ophalen ook.

Op het politieburo zien we een jongen in cel zitten. Hij staat meteen op en weet de naam van Isabelle. Hij kent weer een vriend van haar op Gilli. Hij praat met de politie over ons en ze hebbn de grootste lol....

Tijdens m'n rapport worden me de volgende vragen gesteld:

- You like stay in Gili?
- You have local boyfriend?
- Were you make this? (wijst naar mijn armbandje)
- You like drink Lombok koffie?
Oooh, then you have strong eggs!
(wijst naar m'n buik)

Ik kom niet meer bij. Ik probeer nog een beetje serieus te blijven, maar geef het op een gegeven moment op en bedenk:goed, bad luck happend to me, maar geniet nu maar van het moment want dit maak je ook maar weer mee.

December was niet de beste maand, maar er staat een nieuw jaar voor de deur :-)


  • 22 December 2011 - 19:06

    PAPS:

    WHAHAHAHA....BEWAAR HET SIRIEUSE MAAR VOOR HIER MARANTI...JEZUS....WAT EEN VERHAAL WEER....HOOP DAT ZE NIET JULLIE UIT JULLIE SLAAP GESNURKT HEBBEN....DIE INBRAAK SNEL VERGETEN EN OPLETTEN BIJ JE VOLGENDE HUISJES HOE DE RAMEN/SLOTEN ZIJN MOP...CENTJES VOOR EEN CAMERA KRIJG JE VOOR JE KERST VAN MIJ OKE?....WANT FOTO,S IS EEN LEVEN LANG GOOD MEMORIE,S....SPREEK JE SNEL....LOVE YOU....JE VADER.

  • 23 December 2011 - 13:19

    Mama :

    Wat heb je het weer prachtig geschreven allemaal ;). Take care sweety!!

    Niet te lang op 1 plek blijven in het armoedige Indoneschië, dat scheelt misschien ook ;).

    Je kan het nu toch niet meer terug draaien, niet alles weer gaan kopen hoor tijdens je reis. Komt hier in Holland wel weer.

    XXXXXXXXXXX

  • 24 December 2011 - 20:38

    Rob Captiin:

    Dag Michelle,
    Wat een verhaal! Pas je goed op jezelf, pikken ze je spullen. Il wilde jou nog even een fijne kerst wensen. Is het daar ook nog een beetje kerst of doen ze daar niet aan. Ga jij nog verder de wereld verkennen of blijf jij daar wonen? haha Groetjes, Rob

  • 24 December 2011 - 22:43

    Rowie:

    Merrry X-Mas Mn Zusje! In gedachte ben je bij je Zus:)! Ik hou van jouw! Knufff,Kusss Rowie

  • 25 December 2011 - 08:30

    Sina:

    hoi lieve mich jeee wat een verhaal weer en wat leuk voor je dat je daar een vriendinnetje hebt ... wens je hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuw jaar.. gaat nu ook opschieten he .. nou doei doei lieve mich een dikke kussssss van mij..

  • 26 December 2011 - 12:56

    Donna:

    Jeetje michelle wat een zooitje :) ! Ja nou lekker om lachen maar ! Want als dit het ergiste is... Wat een toestand en dan ook nog je vriendi bij die kerel achterop ! ... Ik denk wel dat ze vlotter zijn dan hier in nederland wat een zooitje Love you Girllxx

  • 31 December 2011 - 20:06

    Rowie..:

    Mn Lieve Schat!! T is hier nu 31 Dec.. 21.05u! Nog 3 uur te gaan! Dan is t alweer 1 jan! Jeeeetje,wat is t hard gegaan dit jaar!!!! Ik vier nu Oud&Nieuw bij Vrienden...met zn 6en! is erg gezellie! Ik d8 aan jouw...Ik Wens jouw,mn Lieve Zus een FANTASTISCH Newyear!!!! Met heeeel veel liefde (uiteraard van je Zus),van je Fam,je vrienden/Vriendinnen!!! & meer! Ik hou van jouw & drink er 1 op jouw ;-) liefsss kssssjes Rowie

  • 02 Januari 2012 - 19:29

    Simone:

    Nou nou poepski dat is weer een hele (niet zo leuke maar toch hilarische) belevenis.
    Ik hoop dat je zoiets niet meer mee hoeft te maken.
    Nieuws van hier is ook niet zo leuk. Ik weet niet of je het al gehoord hebt, maar de Mel is op oudejaarsnacht helemaal afgebrand. Er wordt aan een oplossing gewerkt nu.
    Het is natuurlijk wel echt een ramp voor Velsen-Noord. Het was ook op hart van Nederland.
    Geen idee wat ze nu gaan doen. De kinderboerderij is gelukkig niet aangetast en alle beestjes leven nog en waren al snel geëvacueerd door de dierenambulance.
    Tot de sportzaal, is alles weg. De sportzaal en de bieb staan er nog wel. Daar was zelfs geen rookschade. Het staat ook allemaal op internet.
    Verder heb ik het toch ook weer heeeeeel hectisch op het werk. Hele toestanden, maar dat hoor je nog wel. Ga ik niet via internet vertellen.
    Deb en Destiny gaan lekker. Ze moet donderdag beginnen op het kinderdagverblijf en Destiny is gisteren voor het eerst zelf in haar bedje gaan staan. Nog geen acht maanden hahahaah. Ze is zo sterk!!!!!!
    Wat ik nu nog vergeet is je een heel fijn, mooi, gelukkig, fantastisch nieuw jaar te wensen. Daar had ik eigenlijk mee moeten beginnen, maar ik eindig ermee. Lieve schat we schrijven snel weer. Mis je nog steeds like crazy!!!!!
    Tot snel Miesie.
    Dikke kus en dikke knuffel.

    Simone.

  • 13 Januari 2012 - 11:53

    Minke:

    Hloi Michelle,
    Afscheid van Nanda komt nu echt dichterbij en voor iedereen nu echt het besef wat we gaan missen. Ik mag het fort bewaken, alleen tot jij terug bent... Verder wil ik je iets vragen maar niet zo als iedereen ( nanda) het ook kan lezen... een bijdrage voor het feestje, of je iets kunt doen... minke@bcdedwarsligger.nl en als je Simone spreekt dan kan ze je vertellen wat wij gaan doen en ik heb daar je input bij nodig om van jou persoonlijk iets aan te leveren... Haha wordt je al nieuwsgierig? Dus ik zie ook zeker uit naar je komst. Wat een toestanden maak jij daar mee zeg! Happy New Year en ik hoop tot snel. XX

  • 15 Januari 2012 - 00:44

    Rowie :):):

    Heeej Poppekind!

    You've Got Mail!
    Check Your Inbox ;-) Kuss

  • 01 Februari 2012 - 13:06

    Hans Akkerman:

    Hey Michelle, kom snel naar huis. Nanda is weg sinds een week en we hebben je hard nodig. Hoe gaat het met je? Lekker aan het beesten en chillen? Hier is het 10 onder nul! Serieus!

    p.s. Eind mei weer te bewonderen in de Dwarsligger?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili

Michelle goes south east Azie

Recente Reisverslagen:

08 September 2014

Bijna....

16 April 2012

The Komodo Trip

01 April 2012

Get wet in Amed

24 Februari 2012

Some nature, some culture and some Adventure

22 December 2011

Gila Sekali
Michelle

Actief sinds 22 Maart 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 23897

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 01 Augustus 2027

Dive Deep and Fligh High

10 Oktober 2012 - 10 April 2013

Caribien Aribaa Aribaaaaaa

23 Mei 2011 - 30 November -0001

Michelle goes south east Azie

Landen bezocht: